2017 m. kovo 27 d., pirmadienis

WM/H Bendruomenė

Stumdyti žaislinius kareivėlius su kitais bendraminčiais yra smagus užsiėmimas, didelis šansas jog tie kas skaito šį blogą sutiks. Bet šie žaidimai yra bendras dviejų žaidėjų užsiėmimas, tad jei nėra oponento - nėra kovos kurioje kažkieno karmagiui lupi per galvą su savo magiškojo konstrukto vėzdu. Warmachine ir Hordes (kaip ir kiti wargame'ai) priklauso nuo žmonių bendruomenės kurie pastoviai žaistų šį žaidimą. Norint išlaikyti šį fenomeną kažkas turi įdėti darbo į bendruomenės priežiūrą.

Mangled Metal turnyro apdovanojimų ceremonija.
Bendruomenės kūrimas

Tie, kurie jau žaidžia WM/H supranta, koks smagus gali būti šis užsiėmimas, bet žmogui kuris nieko nėra girdėjęs apie šį hobį mūsų balvonų stumdymas gali pasirodyti kaip aukštoji inžinerija (o kad būtumėm tokie protingi). Dėl tokio drovumo (ar kartais baimės) reikia palengvinti žmonėms kelią į šį užsiėmimą. Tai daroma demo žaidimais.
Vedu Warmachine demo konvente GameOn.
Demo žaidimų vedimas gali pasirodyti gana paprasta užduotis - tiesiog sužaisk su žmogumi partiją. Iš tiesų, viskas yra šiek tiek sudėtingiau. Reikia atsiminti, jog žmogus su kuriuo tu dabar žaisi tikriausiai nieko nežino apie šias magiško karo simuliacijas, tad reikia padėti jiems įsijausti į patį žaidimo principą. Nieko nėra blogesnio nei informacijos perteklius ar nestruktūriška aiškinimo eiga, todėl demo žaidimų metu stengiuosi pradėti nuo pradinės žaidimo esmės (galingi magai kontroliuojantys magiškus konstruktus bando nugalėti vienas kitą) ir paaiškinti esmines žaidimo mechanikas. Jei žmogus kuriam vedu demo žinos kaip judinti savo žaislinius kareivėlius, "mušti" priešininko žaislinius kareivėlius ir "kerėti" su savo karmagiu, to užtenka, kad besimokantysis paragautų dalelę žaidimo. Dėl to net neužsimenu apie dalį žaidimo mechanikų kol vyksta pristatymas, o supažindinu su jomis tik dvikovai pasibaigus.

Bet vien demo žaidimų neužtenka. Kaip ir auginant gėles, naujus žaidėjus taip pat reikia prižiūrėti. Jų susidomėjimas gali išblėsti, įpač jei jie neranda su kuo kitu galėtų sužaisti. Kova prieš tą patį oponentą, kuris valdo tą pačia armiją gali pabosti po tuzino kartų, net su visomis žaidimo mechanikomis. Šis faktas priverčia organizuoti žmones, naujokus ir senbuvius, norint pamatyti daugiau sužaistų partijų su naujokais. Reikia nepamiršti, jog kalbame apie žmogų kuris ateina į jau susibendravusią grupę žaidėjų, tad jam gali būti baugu siūlyti nepažystamiems susitikti ir kartu pastumdyti miniatiūras. Pagrindiniai šios integracijos varikliai būtų pastovios, nustatytos, žaidimų dienos, kampanijos bei turnyrai.

Kampanijos

Kampanijos yra puikus būdas naujokams pradėti bendrauti su veteranais. WM/H duoda puikius brėžinius bendruomenės auginimui kurdami taisykles kampanijoms, kurios dalinasi į sezonus, kurių metu visi žaidėjai lošia tarpusavyje susitartu laiku, susitartu armijų dydžiu ir išbando įdomius scenarijus bei taisykles, kurios buvo sukurtos būtent šiam sezonui.


Šiuo metu vykstantis trečiasis Crossroads of Courage sezonas.
Dalyviai žaidžia kada nori - ryte, vakare ar kada kitą kartą kaip susitars.
Kadangi kampanijos yra laisvas ir neįpareigojantis žaidimo formatas, žmonės jaučiasi daug patogiau žaisdami be laiko limitų ar kitų varžančių efektų kurie egzistuoja turnyrų metu (apie juos netrukus). Tikriausiai geriausias faktorius šiame formate yra tas, jog žaidimo metu priešininkai ne tik bendrauja tarpusavyje, bet ir su aplinkiniais prie stalo, tad atsiranda šansų sudominti dar daugiau smalsuolių.

Turnyrai

Turnyrų rengimas yra labai alinantis užsiėmimas, bet reikalingas norint, kad bendruomenė būtų aktyvi. Reikia pripažinti, jog tokie žaidimai kaip WM/H, kuriuose du žaidėjai bando įveikti vienas kitą pasikliaudami savo taktiniais sprendimais, kursto žmonėse konkurencingumą. Kad ir kiek girdžiu, kaip žaidėjai sako jog jie lošia "šeip sau" vis tiek matau, kaip kažkuriuo metu jų galvose pradeda suktis krumpliaračiai, jie įsijaučia į armijos konstravimą, susigalvoja naują taktiką ir pasiruošia panaudoti savo gudrias idėjas kovoje su priešininku. Galų gale, po kurio laiko norisi sužinoti, kas vis dėlto geriau kontroliuoja savo armijas bei naudoja suktesnes taktikas.
Porų turnyras - veteranai žaidė kartu su naujokais.
Nors turnyrai yra smagūs renginiai, jiems reikia šiek tiek pasiruošimo. Viena iš sunkiausių užduočių beveik visada yra dalyvių surinkimas ir organizavimas. Kai kuriems žmonėms turnyro data gali netikti, kitiems gali atrodyti, jog užsiregistravusių žaidėjų yra per mažai ir bus neįdomu, todėl jie nesiregistruoja. Viskas susideda ir savaitės, per kurias žaidėjai tiesiog laukia, o organizatorius stengiasi surinkti kuo daugiau žaidėjų renginiui. Galų gale, turnyrui įvykus ir visoms emocijoms nusėdus viskas būna verta.


Šiuo metu mane džiugina tai, jog WM/H bendruomenė Rikyje stabiliai auga man net nesurengus naujo Impressment mėnesio. Jei taip ir toliau, manau tapsime tokia grupe žaidėjų, apie kurias girdime iš užsienio - masyvi, draugiška ir energinga. Laikom špygas, kad taip ir būtų!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą